Mötesplatsen för dig inom pappers- och massabranschen, nov, 18 2017
Senaste Nytt

Södra nominerat till årets bästa B2B-kampanj

Bild: Södra
Bild: Södra
Publicerad av
Simon Matthis - 06 nov 2017

Södras marknadsföringskoncept ”The Södra experience” lanserades under 2017 med syftet att illustrera hur Södra visar vägen oavsett kundens utmaning. Nu har konceptet blivit nominerat i kommunikationstävlingen 100-wattaren i kategorin årets bästa b2b-kampanj.

100-wattaren är en tävling som belönar kommunikation som gett bevisad effekt genom hög kreativitet. Kommunikationens mål ska vara väl definierat och resultatet noggrant mätt kopplat till önskad förändring hos målgruppen. Juryn bedömer också hur väl planerad kampanjen har varit.

– Vi är oerhört glada och stolta över nomineringen. På en marknad med stenhård konkurrens måste vi våga, utmana och lyfta fram det som gör oss unika säger Marcus Hellberg Chef marknadsföring Södra Cell.

Kategorin som ”The Södra experience” har nominerats i är den som fokuserar på b2b-kommunikation. Andra nominerade företag är bland annat Telia, Adobe, Atlas Copco, Swedbank med flera. 

Kampanjen med filmerna ”Eight meters to impact” och ”Kick it, throw it, rip it” har visats över en halv miljon gånger över hela världen.

– I takt med att konkurrensen hårdnar ställs allt tuffare krav på såväl försäljning som på kommunikation. För att skapa engagemang hos målgruppen har vi tvingats tänka utanför boxen och jobba smart. Bland annat vad gäller val av kanaler. Vi har fokuserat på digitala nyhetsbrev, IP-styrd marknadsföring samt sociala medier för ”The Södra experience” vilket har gett stor effekt säger Linda Ottosson, kommunikationsansvarig Södra Cell.

Annons