Mötesplatsen för dig inom pappers- och massabranschen, dec, 14 2018
Senaste Nytt

Arctic Paper nominerade till Swedish Content Awards

Photo: Arctic Paper
Photo: Arctic Paper
Publicerad av
Simon Matthis - 04 jun 2018

Swedish Content Awards gick av stapeln den 30 maj och Arctic Paper är, tillsammans med byrån Mynewsdesk Content, på listan över de nominerade i kategorin Industri/Tillverkning/Energi för kampanjen Paper Passion by Arctic Paper.

Mycket av det som skapas i världen har en gång börjat med ett blankt papper. Husritningar, konstverk, låttexter och romaner, på alltifrån servetter till canvasdukar och kollegieblock. Med kampanjen Paper Passion vill Arctic Paper på ett kreativt sätt inspirera människor att se möjligheterna med papper som arbetsverktyg.

– Vi ville öka vår närvaro i sociala medier och komma vår målgrupp närmare och visa på bredden av pappersanvändning på ett roligt sätt. Genom att uppmärksamma kreativa människor och deras passion har vi även kunnat lyfta papperet som konstform och arbetsredskap, och på så sätt kunna inspirera andra att upptäcka möjligheterna med papper, säger Martina Rosendahl, Global Marketing Communications Manager, Arctic Paper, i ett pressmeddelande.

Paper Passion är en reportageserie med porträtt av människor som arbetar kreativt med papper - designers, fotografer och konstnärer. Kreatörernas kompetens står i fokus då de ger sin bild av papperet och dess betydelse för deras arbeten.

Kampanjen startade redan 2016 och har hela tiden varit ett nära samarbete mellan Mynewsdesk Content och Arctic Paper.

– Vi har under resans gång sett ett stort gensvar och engagemang viket är ett kvitto på att vår satsning varit rätt. Denna nominering visar att vi verkligen skapat innehåll som är både relevant och inspirerande för vår målgrupp. Det är också ett bevis på att content marketing är värt att satsa på, det har dessutom get ringar på vattnet med möjligheter till kringaktiviteter och event kopplat till konceptet, säger Jasminka Haedde, Global Digital Project Manager, Arctic Paper.

 

Swedish Content Awards arrangeras av branschorganisationen Swedish Content Agencies och delar ut priser i 20 olika kategorier. 13 av kategorierna är uppdelade efter bransch, 4 kategorier belönar det redaktionella hantverket och 3 kategorier är specialpriser som lyfter mod, nytänkande och innovation. Tävlingen avgörs den 30 maj 2018 på Berns i Stockholm.

Annons