Maria Edblad ny marknadskoordinator hos MoRe

Foto: MoRe

Maria Edblad har utnämnts till marknadskoordinator hos MoRe. Uppdraget har två delar, dels att arbeta med media och kommunikation för MoRe Research, men också att ha god kontroll på all kundverksamhet så att företagets kundrelationer utvecklas på bästa sätt.

Maria har under ett drygt decennium arbetat i olika roller hos MoRe och har en gedigen kunskap om vår verksamhet, säger Stefan Svensson, VD. Hon har stor vana av kundkontakter, liksom intresse för kommunikation, vilket MoRe kommer att ha nytta av. Vi breddar vår verksamhet med en växande forskningsandel, vilket också kommer att bidra till en ökad kommunikation och marknadsföring.

– Min ambition har alltid varit att kunden ska känna sig väl omhändertagen. Att nu få arbeta med marknadsföring och kundrelationsfrågor på den här nivån ser jag som en ynnest, säger Maria. Att MoRe Research dessutom är geografiskt placerad mitt i navet av ett väldigt spännande område där stor utveckling inom hållbar framtid sker just nu gör det hela än mer intressant.

 

– Förutom befattningen som marknadskoordinator är jag projektledare för ett stort Interreg-finansierat projekt,”Plasticerade nanocellulosa-cellulosakompositer”, som kommer att pågå i tre år. Det är ett gränsöverskridande samarbetsprojekt mellan Sverige och Norge där syftet är att ta fram cellulosabaserade kompositmaterial som ersätter plast.