Kartongföretaget Iggesund Paperboards marknadsledande varumärken Invercote och Incada finns bland de tre mest värdefulla varumärkena på den europeiska kartongmarknaden, enligt en nyligen släppt varumärkesstudie som Opticom International Research genomfört bland europeiska kartongkonverterare och varumärkesägare.
Bland konverterarna placerar sig Invercote som etta, tvåa är Performa från Stora Enso. Incada intar en tredje plats av de 14 varumärken som kvalificerat sig för den europeiska topplistan enligt konverterarna. Prisvärdhet och jämn kvalitet är de viktigaste faktorerna vid val av kartong för dem. När det gäller service rankas tillgänglighet och leveranspålitlighet allra högst.
– Vi är otroligt glada och stolta över våra fina och starka varumärken, som har så stor betydelse för såväl våra kunder, medarbetare och affärer. När våra kunder och intressenter dessutom betygsätter oss så högt är det ett kvitto på vi gör rätt saker och därtill hjälper våra kunder bli framgångsrika, säger Charlotte Lagerwald, Marketing Strategy Director, som ansvarar för att förvalta och vårda Iggesunds varumärken.