Nordic Paper meddelar att de kommer att höga priset på fettresistent papper, så kallad greaseproof, som används i olika livsmedeltillämpningar, med 6 procent. Prishöjningen infaller den 1 juli.
Prishöjningen motiveras av ökade kostnader.
Nordic Paper meddelar att de kommer att höga priset på fettresistent papper, så kallad greaseproof, som används i olika livsmedeltillämpningar, med 6 procent. Prishöjningen infaller den 1 juli.
Prishöjningen motiveras av ökade kostnader.
Varje år röstar yrkesverksamma i Finland fram sina ideala arbetsgivare i studien Universum Talent Survey...
Den finländska skogsindustrikoncernen UPM har beslutat att förlänga stoppet vid sin massafabrik i Kaukas, Villmanstrand...
Danmark avskaffar sitt tidigare skattebaserade system för vissa engångsförpackningar och inför nu ett fullt utbyggt...
Den nya paketappen från tyska COSYS för vårdmiljöer introducerar ett helt digitalt system för hantering...
Den tyska pappersproducenten Koehler, med huvudkontor i Oberkirch i delstaten Baden-Württemberg, går en annan väg...
Teknikföretaget Voith har nyligen slutfört ett ombyggnadsprojekt på PM6 i Stora Enso bruk i Uleåborg...
Billeruds pappersbruk i Skärblacka, som tillverkar maskinglaserat kraftpapper, brunt säckpapper och fluting, investerar i ett...
Det finska kemikalieföretaget Kemira och teknikföretaget IFF ska producera biobaserade produkter i kommersiell skala i...
Förpackningskartongleverantören Elopak investerar i Blue Ocean Closures och blir delägare i den svenska startupen, specialiserad...
Moderniseringen av kartongmaskinen vid Metsä Boards fabrik i Simpele är i full gång. Den omfattande...
Södra Cell ska effektivisera blekningsprocessen vid sitt bruk i Mörrum och kommer att införa avancerad...
Amerikanska experter uppmanar till nytänk i inköp av återvunnen plast. På en konferens i National...
Fler hushåll sorterar sitt avfall En ny undersökning visar att allt fler europeiska konsumenter återvinner...
SCA har uppdaterat sin hållbarhetspolicy. Företaget framhåller hållbarhet som en viktig del av sin affärsstrategi...