Stora Enso fokuserar på bioekonomi under årets Almedalsvecka

Fr v Anton Kullh, kommersiell chef träprodukter, Stora Enso och Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör, Stora Enso ser fram emot årets Almedalsvecka.
Fr v Anton Kullh, kommersiell chef träprodukter, Stora Enso och Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör, Stora Enso ser fram emot årets Almedalsvecka.

Stora Enso kommer att finnas representerade i femtontalet seminariepaneler under årets Almedalsvecka, 1-8 juli. Bioekonomi är det genomgående temat för Stora Ensos engagemang.

Företagets representanter deltar i en mix av öppna seminarier, rundabordssamtal, enskilda politikermöten och möten med andra beslutsfattare. Stora Enso arrangerar i år tre egna seminarier som samtliga belyser strategiskt viktiga frågor för företaget.  

Nytt för i år är att Stora Enso tillsammans med Arriba Bygg, Murman arkitekter och Kuststadens Projektutveckling bjuder in till ett frukostmöte på byggarbetsplatsen för Gotlands första flervåningshus i trä, dit Stora Enso levererar korslimmat trä. Syftet med frukostmötet är att visa på möjligheterna och fördelarna med att bygga flervåningshus i trä.

Det är bioekonomi i olika former som framförallt står i fokus för Stora Enso under Almedalsveckan.  Ämnen som hållbarhet, innovation, kompetensförsörjning, infrastruktur, digitalisering, export, hållbart skogsbruk, etik och förpackningar kommer att diskuteras under veckan. Dessutom deltar Stora Enso i juryn för Industripriset i startup-tävlingen Serendipity Challenge.