ABB lanserar portal för optimerad hantering av L&W-produkter

Foto: ABB
Foto: ABB

ABB meddelar att de har lanserat den första branschspecifika portalen för instrumentering för massa och papper för optimerad hantering av installerad bas av L&W-produkter.

Portalen myABB for L&W ger tillgång till ABB-experter dygnet runt via ett webbaserat självbetjäningsverktyg som ger en 360-graders vy i realtid av all detaljerad dokumentation och interaktion om service och livscykelhantering av den installerade L&W-basen.

Detta är tillgängligt via ett lättanvänt, anpassningsbart gränssnitt som också ger insyn i annan ABB-utrustning i ett bruks större installerade bas, exempelvis deras styrsystem.

Portalen är utformad för att öka produktiviteten och effektiviteten och sparar tid för bruken när de letar efter underhålls- och servicedokumentation och historik, samtidigt som det hjälper till att lösa potentiella problem som brist på personalresurser eller kompetensbrister. Enligt ABB säkerställer det att laboratorietekniker alltid har aktuell information om allt som rör hela deras installerade L&W-bas, inklusive livscykelförändringar, reservdelar, serviceavtal, kalibreringsrapporter och supportärenden.

Teamen på bruken får meddelanden om kommande nödvändiga tjänster, reservdelar eller ändringar som krävs för deras installerade bas, vilket i sin tur minskar antalet fel och driftstopp.

–myABB for L&W kommer att innehålla den senaste informationen och dokumentationen för L&W:s installerade bas i form av en webbaserad databas som är tillgänglig dygnet runt och som innehåller kundspecifikt innehåll för laboratorieutrustning som inte finns någon annanstans i branschen, säger Per Sandström, Product Line Manager för laboratorie- och processprovningsmätningar för ABB Pulp and Paper.