UPM Raflatac byter namn

Det nya namnet ska återspegla UPM:s utökade portfölj och tillväxtambitioner. Foto: UPM
Det nya namnet ska återspegla UPM:s utökade portfölj och tillväxtambitioner. Foto: UPM

Finska UPM:s affärsområde UPM Raflatac byter namn till UPM Adhesive Materials, detta för att stödja ”affärsområdets strategiska inriktning att accelerera tillväxten bortom etikettmaterial till grafiklösningar och specialtejper”. Det framgår av ett pressmeddelande. 

Enligt bolaget har UPM Adhesive Materials ”en ledande marknadsposition inom etikettmaterial och har expanderat avsevärt inom grafiklösningar genom förvärven av AMC AG, Grafityp och Metamark”. 

– Det nya affärsområdesnamnet återspeglar vår utökade portfölj och tillväxtambitioner och belyser det värde vi levererar till våra kunder genom självhäftande materialprestanda, säger Tim Kirchen, vice vd, UPM Adhesive Materials.